i otoczenia, to duże wyzwanie. Przed wykonaniem takiego zlecenia, pracownicy działu organizacji i logistyki muszą wytyczyć bezpieczną trasę. Należy uwzględnić nośność mostów i wysokość prześwitu pod wiaduktami. Dochodzą do tego jeszcze inne aspekty, które dokładnie należy zbadać. Od rzetelnego przygotowania transportu pod względem logistycznym zależy bardzo dużo !
Sprzęt do transportowania tego typu maszyn, czy urządzeń, to następne zagadnienie. Tu nie można sobie pozwolić na bylejakość ! Odpowiednie ciężarówki, czy ciągniki muszą spełniać określone wymagania. Ich parametry nie mogą odbiegać od wytyczonych norm. W grę wchodzi bezpieczeństwo ludzi, sprzętu, towaru i dróg. Podczas transportu tak nietypowych ładunków, organizacja ruchu w tym rejonie musi niejednokrotnie zostać na ten czas zmodyfikowana.
Dlatego też by uniknąć rozczarowań dogadajmy
Czasami może zdarzyć się tak, że staniemy przed koniecznością przetransportowania jakiejś ciężkiej maszyny. Jak można się oczywiście łatwo domyśleć transport maszyn jest co do zasady niemożliwy zwykłą paczką pocztową. Po pierwsze bowiem maszyny z reguły ważą bardzo dużo, a ponadto zaliczana byłaby taka paczka z miejsca jako transport ponadgabarytowy. Co zatem powinniśmy robić w takiej sytuacji? Ratunkiem może być wyspecjalizowana firma, która zajmuje się takimi zleceniami. Z wiadomych względów tego rodzaju spedycja musi też mieć doświadczenie w realizacji takich zadań. Każdorazowo przecież transport maszyn musi odbywać się z zachowaniem reguł oraz zasad, pozwalających uniknąć niebezpieczeństwa uszkodzenia zawartości przesyłki. Przed złożeniem zamówienia i ostatecznym wyborem firmy spedycyjnej, warto też zapytać konsultanta, czy dana firma realizuje transport ciężki. Czasami może się bowiem okazać, że nawet na hasło transport ponadgabarytowy, ktoś mylnie potwierdzi nasze zamówienie a następnie się z niego wycofa. Dlatego też, by uniknąć rozczarowań dogadajmy wszystkie szczegóły z odpowiednim wyprzedzeniem.
Te zawsze muszą być dobierane w
Transport ponadgabarytowy, jak żaden inny, musi radzić sobie z wieloma przeszkodami. Ze względu bowiem na specyfikę ładunków, jest o wiele trudniejszy w organizacji. Pierwszą przeszkodą jest wyznaczenie trasy. Gdy przewoźnik oferuje transport ciężki, czy transport bardzo szerokich ładunków, nie zawsze może świadczyć swoje usługi na tych samych trasach. Pewne elementy infrastruktury, jak mosty, czy wysokie krawężniki sprawiają, że pewne trasy w pewnych sytuacjach stają się niedostępne. Czasem transport przybiera nawet charakter mieszane, łącząc elementy transportu drogowego z kolejowym, czy rzecznym. Kolejna rzecz to kwestia odpowiedniego sprzętu. W transporcie drogowym chodzi tu głównie o naczepy. Te zawsze muszą być dobierane w sposób indywidualny. Chodzi przecież o to, aby każdy ładunek był w stu procentach zabezpieczony.
Transport maszyn, czy konstrukcji stalowych spotyka się z wieloma przeszkodami. Na szczęście profesjonalni przewoźnicy fantastycznie sobie z nimi radzą, oferując swoje usługi.
Trasa w transporcie ciężkim
Transport ciężki ze względu na swoją specyfikę, wiąże się z koniecznością indywidualnego planowania trasy. To nigdy nie jest tak, że podobne wagowo ładunki zawsze da się przewieźć dokładnie tą sama drogą. Co więcej, transport ponadgabarytowy łączy w sobie często elementy transportu drogowego z kolejowym, rzecznym, czy morskim. Dlaczego tak się dzieje? Są bowiem takie drogi, które nie wytrzymają obciążenia ładunku. Transport więc nimi mógłby doprowadzić do zniszczeń infrastruktury, a nawet spowodować zagrożenie bezpieczeństwa na drodze. Jak więc widać, trasa, a zwłaszcza jej planowanie, są tutaj niezwykle istotne.
Jak więc taką trasę się układa? Przede wszystkim robią to specjaliści od logistyki. Ich zadaniem jest wyznaczyć trasę optymalną. Analizują więc stan i możliwości infrastruktury, a następnie wyznaczają poszczególne etapy tak, aby zminimalizować koszty transportu. to właśnie dzięki nim transport maszyn, czy innych ciężkich ładunków jest możliwy, a jednocześnie bezpieczny dla wszystkich.